سن مناسب جراحی بینی

بهترین سن برای عمل بینی چه سنی است؟

یکی از جراحی های زیبایی که در بین عموم افراد جامعه شیوع بسیاری پیدا کرده است جراحی زیبایی بینی می باشد. بینی جزء مهمترین اعضای صورت است که تاثیر بسزایی در زیبایی چهره افراد دارد. اما جراحی زیبایی بینی در سنین بالا امکان پذیر است؟ معمولا جراحی بینی پس از دوره بلوغ امکان پذیر است. بهترین سن جراحی زیبایی بینی چه زمانی است. با ما در این مقاله همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

مناسب ترین سن برای جراحی بینی در چه سنی است؟

 

سن عمل بینی

اما یکی از سوالات شایع در بین عموم افراد جامعه این است که بهترین سن عمل بینی چه زمانی است . آنچه اکثر پزشکان بر آن اتفاق نظر دارند این است که بهتر است زمانی اقدام به جراحی زیبایی بینی نماییم که رشد صورت به اتمام رسیده باشد.
سن رشد صورت در تمامی افراد با توجه به نژاد متفاوت می باشد. اما آنچه حائز اهمیت است، این است که سن رشدی در زنان نسبت به مردان زودتر اتفاق می افتد.
سن مناسب جهت عمل زیبایی بینی در زنان بعد از اتمام 16 سالگی و در سن مناسب جراحی بینی مردان بعد از اتمام 17 سالگی می باشد. لذا بهتر است قبل از انجام عمل بینی به جراح بینی مجرب مراجعه نمایید و در این خصوص با وی مشورت نمایید.

جراحی بینی در سنین بلوغ

جراحی بینی برای خیلی از افراد این روزها به یک دغدغه تبدیل شده است. اما بهترین و مناسب ترین سن چه زمانی است؟ آیا افرادی که به سن بلوغ رسیده اند می توانند جراحی انجام دهند.

به طور کلی بعد از گذراندن دوره بلوغ افراد می توانند اقدام به جراحی بینی کنند. و بعد از این سن نیز محدودیت خاصی وجود ندارد.معمولا دختران بعد از سن 14 الی 15 سالگی رشد چندانی در صورتشان اتفاق نمی افتد. اما این سن برای آقایان از سن 15یا 16 سالگی معمولا اتفاق می افتد. ذکر این نکته بسیار مهم است که افراد علاوه بر بلوغ جسمی باید به بلوغ فکری نیز رسیده باشند. این بدین معناست که باید ذهنیت درست و درخواست منطقی از نتیجه عمل خود داشته باشند. و بدانند که از جراحی خود چه می خواهند.

جراحی بینی در سنین بالا

جراحی زیبایی بینی در سنین بالا محدودیت خاصی ندارد اما آنچه اهمیت دارد این است که، با افزایش سن، پوست طراوت و شادابی خود را از دست می دهد و دیگر همانند جوانی شادابی ندارد . پوست در روند عمل بینی موثر است .
لذا جراحی بینی در سنین بالای 65 سال به دلیل وجود تغییرات پوست، تغییرات نوک بینی، پشت بینی و قوس استخوانی بینی توصیه نمی شود و بهتر است قبل از رسیدن به این سن اقدام به عمل بینی نمایید.

به علاوه با بالا رفتن سن افراد ممکن است دچار بیماری هایی از قبیل مشکلات قلبی ریوی و مشکلات داخلی باشند. به همین دلیل این موارد حساسیت عمل را بسیار بالا می برد و عمل را ریسک پذیر می کند. سلامت جسمی بیمار برای پزشک جراح بینی بسیار با اهمیت است. حفظ سلامت بیمار از اولویت های هر پزشک مجربی است بنابراین توصیه ما این است که قبل از اقدام به جراحی تمام موارد و مشکلات را با پزشک خود در میان بگذاریدتا بتوانید بهترین جراحی بینی را داشته باشید.

عوارض جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی همانند دیگر جراحی های زیبایی دارای عوارض احتمالی نظیر تورم و کبودی است که این عوارض موقت بوده و ظرف مدت زمان بسیار کوتاه برطرف می شود و جای هیچ گونه نگرانی نیست.
اما آنچه اهمیت دارد این است که، برخی از عوارض نظیر: غیرقرینگی و اختلالات تنفسی ناشی از جراحی است که به منظور پیشگیری از چنین عوارضی بهتر است در انتخاب جراح خود دقت نمایید.

سن عمل بینی

روش های جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی به دو روش باز و بسته انجام می گردد . معمولا روش جراحی بینی با توجه به شرایط و ناهنجاری های فرد و انتخاب جراح مشخص می گردد .
جراحی بینی به روش باز برای ناهنجاری های پیچیده تر انجام می گیرد و برش در این روش از روی پوست است و دسترسی و دید پزشک بیشتر است در صورتی که در جراحی بینی به روش بسته به این صورت نیست .

هزینه جراحی زیبایی بینی

هزینه جراحی بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد، به همین دلیل قبل از مشاوره و انجام معاینات لازم نمی توان هزینه دقیقی را تعیین نمود. به منظور کسب اطلاع بیشتر در خصوص هزینه جراحی زیبایی بینی بهتر است به جراح بینی مجرب مراجعه نمایید.

سوالات متداول

مطالب مرتبط

جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

فهرست محتوا
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 Responses

  1. بابای من موقع خواب خیلی سخت نفس می کشه، حدودا 62 سال داره . می تونه برای رفع مشکلش جراحی بینی انجام بده؟

    1. ابتدا برای تشخیص مشکل باید به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنن و بعد از آن درصورت نیاز می تونن جراحی بینی انجام دهند .

  2. سلام دکتر خسته نباشید خانمی هستم ۴۳سال بینی بزرگ ودرازی دارم دلم میخواهد عمل کنم اما ازعوارض آن میترسم آیا عمل درایت سن مشکلی بوجود نمیاره لطفا راهنمایی بفرمایید

  3. سلام من یک خانم شصت ساله هستم بینی بزرگ ودرازی دارم الان دوست دارم عمل زیبایی بینی انجام بدم بفرمایید اشکال داره یا نه

    1. سلام دوست عزیز
      هیچ منعی برای انجام جراحی بینی برای یک فرد شصت ساله وجود ندارد مگر آنکه مشکلاتی همچون قلبی، ریوی، کلیوی و … داشته باشید.

    1. سلام دوست عزیز
      15 سال تمام برای خانم ها و 16 سال تمام برای آقایان عمل بینی انجام میشه