گردن درد و درمان آن

گردن درد

مشکل درد گردن

مهم ترین علتی که موجب می شود که گردن درد آغلز گردد بد نشستن می باشد ، شیوه نشستن بسیار تاثیر گذار می باشد و اشخاصی که در روزمره و مداوم با کامپیوتر کار کرده ویا مطالعه زیادی را دارند بیشتر از سایر اشخاص در معرض گردن درد می باشند . عوامل متعددی می تواند باعث بروز درد در ناحیه گردن باشند .علت های ابتلا به گردن درد را میتوان به عواملی نظیر : کشیدگی‌های لیگامانید، تغییر شکل مهره‌ها، وضعیت نامناسب سر و شانه‌ها، آرتروز، دیسک و بیماری‌های ناشی از اسپاسم عضلانی دانست . توجه به این نکته که مهم‌ترین علت وجود درد در ناحیه گردن سه بیماری می باشد که این بیمارها آرتروز، فتق دیسک و اسپاسم عضلانی می باشد ، در صورت احساس درد در این ناحیه بیمار باید در مراحل آغازین به وجود آمدن درد به پزشک متخصص مراجعه نمائید ، چون درمان در مراحل نخست بسیار موثرتر بوده .آغازی ترین راهکار برای درمان درد گردن تغییر در حالت نشستن می باشد باید به شکل صحیح نشست . انجام حرکات ورزشی موجب به کاهش درد در این ناحیه می شود لذا حرکات ورزشی مربوط گردن ، شانه ، سر، و عضلاتی عمقی را به طور منظم و منسجم بیمار انجام دهد تا کمک شایانی به کاستن درد کرده باشد .

توصیه جهت درمان گردن درد

در صورتی که درد شدیدی در ناحیه گردن زیاد باشد توصیه می گردد که انجام جراحی صورت پذیرد یکی دیگر از روش های کاستن درد ناحیه گردن فیزیوتراپی می باشد که فیزیوتراپی در کاهش درد تاثیر گذار بوده و توصیه می شود حتما همزمان با فیزیوتراپی بیمارحرکات فعال و مداوم ورزشی را انجام دهد. به طور معول بیماری‌های که مربوط به دیسک باشند علائم خود را داشته و با انجام دادن رادیوگرافی مشخص می‌گردند .پزشکان متخصص ارتوپدی اصولا از طرق مشاهده ظاهر وهم چنین لمس گردن علت های بیماری را تشخیص داده ، گردن درد در کودکان نیز وجود دارد و علت آن معمولا قرینگی بین دو طرف گردن یا کج بودن گردن کودک می باشد که بارزترین نشانه این درد در کودکان سفتی عضلات در ناحیه پشتی گردن می باشد که با مراجعه به پزشک و انجام دستورات آن می توان این مشکل را حل نموده وسریع تر بهبودی حاصل گردد .
منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم با تشکرمدیریت سایت دکتر شیرازی .