لیفت پیشانی و ابرو

لیفتینگ پیشانی و ابرو با جراحی

جراحی لیفتینگ پیشانی و ابرو در ظاهر صورت و جوانی بسیار موثر است و برای طولانی مدت اثر خود را حفظ می‌کند. همچنین دوران نقاهت کوتاه‌تری دارد و جای اسکار بسیار کم‌تری را به نسبت روش‌های سنتی لیفتینگ ابرو به وجود می آورد.

نکته کلیدی در موفقیت این جراحی آزاد سازی مناسب عضلات کاهنده ابرو است. پتوز یا افتادگی پلک می‌تواند در بسیاری از بیماران با بالا رفتن سن و سال دیده شود. این مورد حتی در بیمارانی که وضعیت ابروی مناسبی دارند هم می تواند رخ دهد.

در اغلب موارد ابروهای بیماران در جراحی زیبایی پلک بالا می رود و این مورد جزئی از جراحی پلک بالا است. در حقیقت یک جراح متبحر می‌تواند تمام مشخصه های بیمار را بررسی کند و نیاز به جراحی لیفتینگ پیشانی و ابرو و یا جراحی پلک را بسنجد. در برخی موارد بیمار تنها نیاز به جراحی پلک دارد و نیازی به لیفتینگ ابرو و یا پیشانی نیست که این مورد تبحر و تجربه بالای جراح را می طلبد.

لیفتینگ پیشانی و ابرو

جراحی لیفت پیشانی و ابرو

جراحی لیفت ابرو که تحت عنوان جراحی لیفت پیشانی نیز شناخته می‌شود یک روش جراحی به منظور برطرف ساختن چین و چروک‌ها و خط اخم می‌باشد، نتیجه‌ی جراحی ایجاد ظاهری جوان بدون تظاهرات پیری در ناحیه پیشانی می‌باشد. تغییر موقعیت ابرو نه تنها منجر به زیباتر دیده شدن چشم‌ها می‌شود بلکه جوانی و زیبایی را می‌تواند به چهره بازگرداند.

دلیل انجام جراحی لیفت ابرو

با افزایش سن قسمت‌های مختلف بدن دچار تغییراتی می‌شود، این تغییرات در پوست صورت به صورت چین و چروک و افتادگی ظاهر می‌شود. تجمع چربی و افتادگی پوست در ناحیه پیشانی و ابرو می‌تواند منجر به افتادگی پلک بالایی شده، در بینایی و زیبایی چشم‌ها اثرات منفی داشته باشد.
در برخی افراد افتادگی ابرو به صورت ژنتیکی وجود دارد و افزایش سن این مشکل را تشدید می‌نماید.
اگر دچار افتادگی ابرو و پیشانی هستید، و تزریق بوتاکس برای این حجم از افتادگی پاسخگو نیست؛ جراحی لیفت ابرو یک راهکار مناسب جهت رفع افتادگی و شلی پوست و همچنین برطرف کردن چین و چروک‌ها و خطوط عمقی پیشانی که به خط اخم نیز معروف هستند می‌باشد.

علت افتادگی ابرو و پشانی

افتادگی ابرو و پیشانی تا میزان زیادی تحت تاثیر عوامل زیر است:

  • تضعیف عضلات بالابرنده ابرو
  • ژنتیک
  • نیروی جاذبه
  • حالات صحبت کردن فرد ( برخی افراد با صورت خود صحبت می کنند).

البته هر ابرو شکل منحصر به فرد خود را دارد و وضعیت و تناسب ابروها با هم تا قدری متفاوت هستند. هر ابرو باید حالت کمانی داشته باشد و با یک دم در انتهای ابرو می‌تواند شکل ابرو را کامل کند. در برخی موارد افتادگی ابرو به قدری است که کمان ابرو از بین می رود و ابرو حالت خطی صاف پیدا می‌کند. در این موارد می توان با جراحی به بهبود ظاهر ابرو ها کمک کرد.

آمادگی‌های پیش از جراحی لیفت ابرو و پیشانی

  • ترک سیگار از یک ماه قبل از جراحی (سیگار منجر به کاهش جریان خون و عدم بهبود زخم‌ها پس از جراحی می‌شود).
  • قطع مصرف آسپرین و سایر داروهای ضد التهاب
  • عدم مصرف هر نوع ماده‌ی خوراکی و آشامیدنی از 8 ساعت پیش از جراحی

مراحل جراحی ابرو و پیشانی

جراحی لیفت ابرو یکی از جراحی‌های سخت می‌باشد که تکنیک‌های مختلفی جهت انجام آن وجود دارد.

مرحله اول: بیهوشی

پیش از جراحی به منظور راحتی شما و عدم احساس هرگونه درد از بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی به همراه آرام بخش استفاده می‌شود، انتخاب بیهوشی عمومی و یا بی‌حسی موضعی به عهده‌ی بیمار می‌باشد.

مرحله دوم: ایجاد برش

روش‌های مختلفی جهت لیفت ابرو وجود دارد. یکی از معروفترین روش‌های جراحی لیفت ابرو جراحی آندوسکوپی می‌باشد، در این جراحی از وسیله‌ای به نام آندوسکوپ استفاده می‌شود. آندوسکوپ لوله‌ای بلند و نازک است که در انتهای آن یک دوربین قرار گرفته است. در روش جراحی آندوسکوپی ابتدا برش‌هایی در زیر خط مو ایجاد می‌شود، این برش‌ها به برش‌های تاجی معروف هستند در فاصله بین دو گوش و در قسمت بالای سر در خط رویش مو ایجاد می‌شود، سپس پوست پیشانی بلند شده و از طریق ابزار جراحی و با کمک هدایت آندوسکوپ تنظیم و اصلاحات عضلانی انجام می‌شود و عضلات زیر پوست در ناحیه پیشانی و بالای ابرو اصلاح می‌شود، جراح با کمک دوربین آندوسکوپ می‌تواند ماهیچه‌هایی که باید تحت جراحی قرار بگیرند را به خوبی مشاهده نماید، پس از برطرف کردن چین و چروک‌ها و افتادگی پیشانی، برش‌های ایجاد شده بخیه می‌شود، بخیه‌ها و اسکار به جا مانده از این روش در محل رویش مو پنهان می‌شود و پس از بهبودی هیچ گونه اثری از جراحی باقی نمی‌ماند.
بخیه‌های که در این جراحی استفاده می‌شود اغلب جذبی بوده و طی مدت یک الی دو هفته در داخل پوست حل می‌شوند.

در جراحی کلاسیک یک برش سرتاسری در فاصله‌ی بین دو گوش ایجاد می‌شد و سپس جراحی لیفت ابرو و پیشانی انجام می‌شد. مزایای جراحی آندوسکوپی برش کمتر، احتمال زخم و عفونت کمتر و کاهش دوران نقاهت می‌باشد. همچنین جای اسکار در جراحی آندوسکوپی بسیار کمتر از روش کلاسیک جراحی می‌باشد.
پس از اتمام جراحی، محل زخم پانسمان می‌شود و بیمار چند ساعت بعد با کمک یک همراه می‌تواند به منزل بازگردد.
جراحی لیفت ابرو بین 1 الی 2 ساعت زمان نیاز دارد.

نمونه فیلم واقعی لیفت ابرو و پیشانی برای ابروهای افتاده

در فیلم زیر توضیحات دکتر شیرازی در خصوص افتادن پلک و ابروها رو ببینید. نتیجه کار در انتهای فیلم مشخص است.

دوران نقاهت و بهبودی پس از جراحی لیفت ابرو و پیشانی

  • تا 24 ساعت باید بانداژ روی صورت باقی بماند.
  • در هنگام خوابیدن طی هفته‌ی اول از چند بالش اضافی در زیر سر خود استفاده نمائید. به پهلو و یا به سمت شکم دراز نکشید و فقط به سمت کمر دراز استراحت نمائید.
  • جهت کاهش تورم و کبودی از کمپرس‌های آب سرد به آرامی در نواحی اطراف پیشانی و ابرو استفاده نمائید.
  • تا 24 ساعت از شستشوی صورت و دوش گرفتن خودداری نمائید، پس از آن از یک شامپوی ملایم جهت شستشوی موها استفاده نمائید.
  • در هنگام خشک کردن موها و صورت کاملاً مراقب مناطق جراحی شده باشید، ناحیه بخیه و برش‌ها را به طور کامل خشک نمائید.
  • از هرگونه لمس و فشار در ناحیه پیشانی و ابرو خودداری نمائید.
  • تا 2 هفته از انجام ورزش‌های سنگین و رابطه جنسی خودداری نمائید.
  • جهت کنترل درد و التهاب، داروهای تجویز شده را طبق دستورالعمل مصرف نمائید.

جهت مشاهده نتایج نهایی باید چند هفته شکیبا باشید تا پس از کاهش تورم و کبودی بتوانید نتایج لیفت پیشانی و ابرو را که به صورت کاهش چین و چروک‌ها و ظاهری جوان تر می‌باشد مشاهده نمائید.

مشاوره قبل از لیفتینگ پیشانی و ابرو

در طول جلسه مشاوره بیمار یک آینه را در جلوی صورت می گیرد و با تکان دادن ابروهای خود می تواند تا حدودی نتیجه دلخواه خود را به پزشک جراح اطلاع دهد. همچنین با انجام اینکار جراح می تواند موقعیت درست ابروها را بسنجد. کیفیت پوست در این جراحی اهمیت بالایی دارد. با توجه به سن و سال بیمار میزان لیفتینگ و برداشتن پوست باید سنجیده شود. گاهی اوقات سن بیمار بالا است و کلاژن پوست بسیار کاهش یافته است و در نتیجه پوست شل شده است. در این موارد شاید نیاز به برداشتن مقدار بیشتری از پوست باشد تا نتیجه جراحی برای مدت زمان بیشتری دوام داشته باشد.

در برخی موارد سن بیمار پایین است و کیفیت پوست نسبتاً خوب است که در این موارد جراحی نیاز به برداشتن مقدار کمتری از پوست دارد.

تکنیک های غیر جراحی لیفتینگ ابرو

بیماران با توجه به میزان افتادگی ابرو و پیشانی می توانند از روش های جراحی و غیر جراحی استفاده کنند. همواره باید بدانید که تکنیک های غیر جراحی عوارض کم تری دارند ولی نتیجه ای که در پی دارند بسیار کوتاه مدت است. ولی با روش های جراحی فرد می تواند تا پایان عمر خود شاهد نتیجه جراحی باشد. برای انجام جراحی لیفت ابرو و پیشانی می توانید به دکتر گوش و حلق و بینی که متخصص جراحی های صورت است، مراجعه کنید.

منبع :

https://www.aao.org/

https://www.plasticsurgery.org/

https://www.danielezra.co.uk/

مطالب مرتبط

جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

فهرست محتوا
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز
      هزینه های زیبایی صورت بسته به روش آن و شرایط بیمار متفاوت است برای آگاهی از هزینه های زیبای می بایست تحت معاینه قرار بگیرید تا بتوان هزینه دقیق را مشخص نمود.