عوارض و خطرات احتمالی جراحی بینی

عوارض احتمالی جراحی بینی

عوارض احتمالی جراحی بینی

جراحی بینی از رایج ترین جراحی های زیبایی در ایران به شمار می رود، بینی در ظاهر صورت و سیستم عملکرد تنفسی انسان، نقش بسیار زیادی دارد. با استفاده از جراحی زیبایی بینی، مشکلات ظاهری انسان و همچنین مشکلات تنفسی انسان و گرفتگی بینی و انحراف تیغه میانه بینی برطرف می شود. متاسفانه خیلی از افراد تنها به ظاهر زیبای بینی اهمیت می دهند و برای مسائل دیگر اهمیتی قائل نمی باشند و مسائل دیگر برای آن ها از اهمیت کمتری برخوردار است. و همین امر باعث بروز برخی عوارض احتمالی جراحی بینی می گردد. البته عوامل دیگری نیز در بروز عوارض نقش دارند. که در ادامه توضیحات بیشتری در این باره ارائه داده ایم.
عوارض احتمالی جراحی بینی

نقش جراح بینی در بروز عوارض احتمالی جراحی بینی

انتخاب جراح بینی نقش بسیار زیادی در بروز عوارض احتمالی جراحی بینی دارد. و از روی دیگر انتخاب خود فرد در مدل بینی بسیار حائز اهمیت است. به طور مثال افرادی که جراحی بینی عروسکی انجام می دهند اغلب دچار مشکلات تنفسی بعد از جراحی بینی می شوند. برخی افراد نیز با رعایت نکردن مراقبت های بعد از جراحی بینی دچار برخی مشکلات و عوارض ناشی از جراحی می شوند.

دکتر سید علی اصغر شیرازی جراح و متخصص گوش و حلق و بینی (جراح بینی) با سابقه ای درخشان در حوزه جراحی پلاستیک بینی و صورت ارائه دهنده بهترین خدمات به مراجعه کنندگان عزیز می باشند. شما عزیزان می توانید در قسمت گالری، نمونه کارهای دکتر سید علی اصغر شیرازی را مشاهده نمایید. و جهت تعیین نوبت و مشاوره می توانید از طریق اینستاگرام و تلگرام و شماره های درج شده بر روی سایت اقدام نمایید.

عوارض ناشی از جراحی بینی:

احتمال بروز عوارض در جراحی بینی مانند هر جراحی،  وجود دارد. در صورت انتخاب جراح بینی مناسب و رعایت کردن مراقبت های بعد از جراحی بینی بروز عوارض احتمال به حداقل می‌رسد. عوارض ناشی از جراحی شامل موارد زیر می باشد

  • برطرف نشدن انحراف تیغه وسط بینی به طور کامل
  • چسبندگی داخل بینی
  • کوچک شدن بیش از حد سوراخ های بینی
  • باریک شدن بیش از اندازه نوک بینی
  • افتادگی نوک بینی
  • تنگی دریچه داخلی بینی که به علت برداشتن بیش از حد بافت ها و غضروف های بینی رخ می‌دهد.
  • بر اثر برداشتن بیش از حد قوز بینی امکان بینی زینی شکل وجود دارد.
  • احتمال خونریزی

جراحی بینی بدون عوارض احتمالی

بسیاری از مراجعه کنندگان تمایل به داشتن یک بینی بدون عوارض بعد از جراحی دارند، بسیاری از افراد هم نگران این مساله هستند که مشکلات ناشی از جراحی بینی گریبان گیر آنها نشود.
نتیجه‌ ی جراحی بینی می‌تواند موفق باشد اگر:
انتخاب جراح به صورت اصولی و کاملا اگاهانه انجام شود .
عوامل متعددی بر نتیجه هر جراحی و بخصوص جراحی بینی ت‍أثیر گذار است.
نخست نوع و طبیعت بینی است.
باید توجه داشته باشید که نوع بینی در نتیجه ی بینی تاثیر به سزایی می گذارد، بینی های استخوانی و بینی های گوشتی دارای نتایج متفاوتی بعد از عمل خواهند بود . همانطور که قبلا اشاره کرده ایم انواع مختلفی از بینی وجود دارد؛ گوشتی، استخوانی، پهن، دراز و غیره. امکان تغییر در هر بینی با بینی دیگر متفاوت است، مثلا نمی شود بینی گوشتی به یک بینی ظریف و کوچک تبدیل شود.
دوم تکنیک و روش جراحی است
که به علم، تجربه و هنر جراح مرتبط است. عامل سوم مراقبت های پس از جراحی است. و بالاخره نتیجه به دید و انتظار فرد بستگی دارد. ممکن است میزان سربالا بودن یا اندازه بینی برای یک نفر ایده آل و در فرد دیگری نامطلوب جلوه کند.
جنس بینی از سنگ و چوب و فلز نیست که به هر شکل و اندازه و با گذاشتن وسائل اندازه گیری قادر باشیم آنرا تغییر دهیم، بینی از بافت های زنده استخوان، غضروف، پوست و غیره تشکیل شده که ایجاد تغییرات و اجرای میلیمتری آنها بعضاً و بطور دقیق امکان پذیر نیست. بنابراین به هیچ وجه نمی توان انتظار نتیجه صدر در صد از جراحی داشت. وجود ایرادات و عدم تقارن های کوچک اجتناب ناپذیر است.

به افراد کمال گرا که انتظار نتیجه صد در صد دارند توصیه می کنم که جراحی نکرده و از جراحان هم می خواهم که دست به جراحی این اشخاص نزنند. زیرا انتخاب برای چنین افرادی با مشکل مواجه می شود و در هر صورت از نتیجه‌ی عمل خود ناراضی خواهند بود.
در صورت تمایل به داشتن یک بینی بدون عوارض احتمالی به جراح بینی خوب مراجعه و از تجارب بی نظیر ایشان در این زمینه بهره‌مند شوید.

مطالب مرتبط

جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

فهرست محتوا
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *