چگونگی کاهش اثر بخیه بینی در جراحی

کاهش اثر بخیه در جراحی بینی

کاهش اثر بخیه در جراحی بینی

اثر بخیه بعد از جراحی بینی

چند نوع بخیه در زمان انجام جراحی مورد استفاده قرار می گیرد؟

این سوال را بسیاری از بیماران بعد از جراحی بینی از جراح بینی خود می پرسند که در زمان رینوپلاستی چند نوع بخیه استفاده می شود. بسیاری از بخیه هایی که در زمان انجام جراحی زیبایی بینی توسط جراح بینی زده می شود در عرض 2 الی 3 ماه بعد از جراحی التیام پیدا می کند. این نوع از بخیه در زیر پوست و غیر دسترس زده می شود.

نوع دیگری از بخیه ها که در بخش برش های خارجی زده می شود از بین سوراخ های داخلی بینی زده می شود. برای این بخش از نخ های بخیه منعطف استفاده می شود که بعد از گذشت یک هفته از جراحی زیبایی بینی این بخیه ها با توجه به تجویز پزشک کشیده می شود. اما بقیه بخیه های زده شده با نخ های جذبی بوده و مطابق با رنگ پوست می باشد.

چه روزی برای کشیدن نخ های بخیه باید اقدام کرد؟

باید برای کشیدن نخ بخیه باید به مطب دکتر شیرازی مراجعه شود. معمولا برای انجام کشیدن نخ بخیه بعد از جراحی بینی، باید 7 روز از جراحی بینی بگذرد. البته میزان روز مورد نیاز برای کشیدن نخ بخیه با توجه به نظر جراح بینی می باشد.

در این روز برای اولین بار است که فرد بینی خود را می بیند. پس قطعا کمی فرد عصبی و مضطرب خواهد شد که این احساسات نیز قابل درک است. ولی باید این نکته را بیان نمود که اکثر افراد نیز در جلسه اول معاینه بعد از جراحی بینی این میزان از فشار عصبی را دارند که بعد از مشاهده بینی جدید خود نیز قطعا آرامش پیدا می کنند. با این که شاید کبودی و تورم موجود نیز کمی شوک ایجاد نماید که منطقی است.

میزان اثر بخیه در جراحی بینی با توجه به نوع پوست فرد متفاوت است.

 

 

کشیدن بخیه

کشیدن بخیه آسان است و درد زیادی را به همراه ندارد. جراح زیبایی بینی به آرامی بخیه بینی را می کشد . این کار زیاد دردناک نیست فقط به دلیل آن که احساس می کنید که باید از بینی خود مراقبت کنید از کشیدن بخیه کمی وحشت دارید. در هفته های آتی میزان خونریزی و تورم به مرور زمان کاهش پیدا می کند و اصلا جای نگرانی نیست.

سوزش و کشش پوست

پوست بینی در افراد مختلف متفاوت است به همین دلیل میزان سوزش و قرمزی و پوسته شدن بینی نیز با توجه پوست فرد متفاوت است. با این حال نگران این علائم بر روی پوست بینی خود نباشید. زیرا پوست به سرعت در حال بازسازی است. همچنین اثر بخیه جراحی بینی نیز به نوع فرد بستگی دارد.

انتخاب جراح بینی خوب می تواند در میزان کاهش اثر بخیه بعد از جراحی بینی تاثبیر گذار باشد.

راه های ارتباطی با دکتر علی اصغر شیرازی، جراح بینی

شماره تماس : ۸۸۵۵۰۴۶۹

پیج اینستاگرام دکتر علی اصغر شیرازی

کبودی و تورم

همه بیماران احساس درد و تورم مختلفی را تجربه می کنند. روز بعد از کشیدن بینی، بیشتر افراد بدون داشتن نشانه ای از درد جراحی بینی می توانند غذا بخورند. برخی از بیماران اطراف بینی و زیر چشمانشان نیز متورم و کبود خواهد شد.

متاسفانه نمی توان اقداماتی را در خصوص کاهش و یا عدم بروز تورم و یا کبودی و همچنین زدن بخیه انجام داد و این جزوی از جراحی بینی است که در افراد مختلف نیز میزان این سه متفاوت است. بیشتر بیماران بعد از گذشت  10 الی 14 روز بعد از جراحی کمی از کبودی صورتشان کم می شود. وای تورم ممکن است تا 6 ماه آتی همچنان وجود داشته باشد. همچنین جای بخیه نیز تا مدت ها ممکن است بماند که با توجه به تجویز جراح بینی و استفاده از داروهای تجویزی می توان میزان اثر بخیه در جراحی بینی را کاهش داد.

https://www.8west.ca/rhinoplasty/what-happens-on-cast-removal-day/

جراحی زیبایی بینی 

جراحی بینی استخوانی 

 نحوه شستشوی بینی بعد از عمل بینی

مطالب مرتبط

جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

فهرست محتوا
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 Responses

  1. سلام خسته نباشید.ی سوال دارم .یک قسمت از بخیه بینی م مونده و دکتر ندیدن که بکشن. از اونجایی که موقع کشیدن بخیه های قبل درد کشیدم .میخوام بدونم میتونم کمی پماد بی حسی بزنم بعد بکشم؟بیشتر از ۲۰ روز از جراحیم میگذره. ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام دوست عزیز بله می توانید از پماد بی حسی استفاده کنید که دردش کمتر بشود.

  2. سلام .روی بینی من قسمت بالا یک فرورفتگی به اندازه اثر انگشت ایجاد شده .الان سه ماهه عمل کردم .ایا با تزریق سطح روی بینی صاف میشود؟

    1. علت فرورفتگی باید مشخص بشه اگر قابل توجه باشه ممکنه تزریق کنن یا عمل کوچک مجدد براتون انجام بده ولی قعلا زود هست براای این تصمیم گیری صبر کنید.