قبل و بعد جراحی بینی توسط دکتر شیرازی

روانشناسی در جراحی بینی

روانشناسی در جراحی بینی
اگر از کسانیکه قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارند بپرسید چرا میخواهید این عمل را انجام دهید شاید جواب همگی یکسان باشد: “میخواهیم بینی زیباتری داشته باشیم”. البته ممکن است برخی در کنار آن بخواهند که وضعیت تنفس آنها هم بهتر شود. ولی اگر سوال شود که برای چه میخواهید بینی زیباتری داشته باشید و یا اینکه منظور از بینی زیبا چیست، جوابها مطمئنا یکسان نخواهد بود.
اگر پاسخ به این دو پرسش هم مانند سوال قبلی یکی بود کار برای جراح و بیمار خیلی ساده تر بود.

روانشناسی در جراحی بینی

انگیزه افراد برای انجام این عمل بسیار متفاوت و در برخی موارد برای خود او هم ناشناخته است. شاید بتوان گفت که بهترین انگیزه داشتن چهره ای بهتر و احساس خوبتر نسبت به خود باشد. در حقیقت خود فرد یک دلیل روشن و معقول برای خودش دارد. بعضی افراد از این جراحی انتظار بهبود شرایط کار و یا زندگی خصوصی دارند و یا بدلیل فشار و یا تشویق دیگران تن به این عمل میدهند که البته اینها تا حد زیادی توقعات منطقی نیستند و عدم تحقق آنها ممکن است به نارضایتی او پس از جراحی بیانجامد.
باید در نظر داشت که نتایج جراحی هیچگاه صد در صد و کامل نبوده و گاهی ممکن است اشکالاتی وجود داشته باشد. اگر این ایرادات عمده و چشمگیر باشد، باید توسط جراح برطرف شود ولی بعضی نقایص کوچک بوده و غالبا نیاز به اصلاح ندارد.
جراح در جلسات مشاوره باید ارزیابی دقیقی از نظر روحی از بیمار انجام دهد و چنانچه موارد زیر را در او تشخیص داد باید از انجام آن صرفنظر نماید:
۱- داشتن انگیزه های نامشخص و یا نامربوط، مثل امید به موفقیت در کار و زندگی پس از جراحی.
۲- داشتن انتظارات غیر واقعی همانند تغییر در کل چهره ویا ایجاد یک بینی صد در صد ایده آل
۳- داشتن اختلالات شخصیتی همانند وسواس، خود شیفتگی، پرخاشگری، افسردگی و غیره
برخی از خدمات دکتر شیرازی :

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم
با تشکر مدیریت سایت دکتر شیرازی

مطالب مرتبط

جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

فهرست محتوا
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 Responses

  1. سلام . وقتتون بخیر .من میخوام عمل بینی انجام بدم .ولی اصلا دوست ندارم این مسئله رو در خانواده مطرح کنم .(از منی که خیلی درسخونم انتظار ندارند که همچین کاری کنم.خودمم ربطشو نمیدونم )ولی به هر حال با توجه به جو خانواده نمیشه اینو بگم.به نظرتون چجوری اینکارو بکنم و ایا میتونم به شکستگی بینی ربطش بدم یا نه (منظورم اینکه بعد از عمل مثلا بگم شکسته بود حالا اینجوری شده)…ممنون میشم کمکم کنید

    1. سلام
      دوست عزیز انتخاب این کار با شماست ولی به نظر من خیلی بهتر است که این مساله را روراست مطرح کنید درخواستتون رو بگید ، ولی اینکه بخواهید این مساله را به چیز دیگری ربط بدید خیر این کار اصلا اصولی و درست نیست.