نمونه قبل و بعد از جراحی زیبایی بینی گوشتی خانم

خونریزی بعد از عمل بینی

معمولا نگرانی از خونریزی بینی و مواردی که بعد از عمل بینی باید انجام شود از بزرگترین نگرانی هایی است که بیماران اعلام میکنند و از آن ترس دارند .شدت و میزان خونریزی بعد از عمل زیبایی بینی به ندرت اتفاق می افتد .این خونریزی ممکن است حین عمل بینی اتفاق بیوفتد که چنانچه فشار خون بیمار بالا باشد رخ خواهد داد و اگر خونریزی حین عمل زیاد باشد بعد از جراحی زیبایی بینی  فرد دچار کبودی زیر چشم و اطراف چشم خواهد شد .استفاده از  آسپرین و یا دارو های ضد انعقاد و ویتامین E  قبل از عمل بینی تا 3 هفته ، در احتمال بالا بودن خونریزی کمک میکند که باید پرهیز شود .چرا که باعث رقیق شدن خون شده و به سختی خونریزی بند خواهد آمد بنابراین توصیه اکید به بیماران میشود که تا قبل از عمل استفاده نکرده و پرهیز کنند.تمام داروهای مصرفی بیمار زمان مراجعه اولیه و درخواست جهت عمل بینی توسط پزشک متخصص پرسیده میشود.
متخصص جراحی بینی از تامپون های مخصوص استفاده میکنند تا احتمال خونریزی جلوگیری شود.

مواردی که احتمال خونریزی شدید بعد از عمل بینی دارند

بیماری که دچار انحراف تیغه بینی بوده است و شاخک های بینی بزرگی داشته است بعد از عمل بینی احتمال خونریزی بالاتری دارند. زیرا که این عمل جهت اصلاح راه تنفسی بیمار و کوچک سازی شاخک های داخل بینی انجام میگیرد .
در غیر اینصورت خونریزی جزئی طبیعی است و جای نگرانی ندارد .بعد از در آوردن پانسمان داخل بینی از قطره جهت منقبض ساختن عروق و جلوگیری از خونریزی مانند فنیل افرین به مدت 3 روز تا 5 روز استفاده میشود.سرم های شستشو بینی نیز با استفاده از سرنگ 5 سی سی جهت شستشوی بینی استفاده میشود که به آرامی باید انجام گیرد. بعد از عمل بینی به مدت 3 هفته نباید بینی تحریک شود و از فین کردن پرهیز شود.و تنها از سرم شستشو استفاده شود  تا هر چیزی شبیه به لخته و یا بخیه مانع نفس کشیدن میشود شسته شود.
کمپرس یخ نیز توصیه میشود در نواحی کنار بینی و صورت استفاده شود تا اگر بینی دچار خونریزی شد کمک به بند آمدن آن کند.در صورتی که خونریزی شدید داشتید که به ندرت اتفاق خواهد افتاد با پزشک متخصص خود تماس حاصل فرمایید و مطرح نمایید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جراحی بینی و سوالات متداول بیماران میتوانید مطالب ذیل را مطالعه بفرمایید.

با تشکر

دکتر اصغر شیرازی

Postoperative bleeding nose


 

مطالب مرتبط

جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

فهرست محتوا
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 Responses

    1. ممکن است به دلیل جراحی این مشکل برای شما رخ داده باشه . نگران نباشید و برای بررسی به جراح بینی خود مراجعه کنید .