جراحی بینی عقابی زنان توسط دکتر شیرازی

بارداری و جراحی بینی

امروزه انجام جراحی بینی در دنیا و کشور ما طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است، انجام جراحی بینی به روش های گوناگون و برای انواع بینی‌ها مانند : بینی های گوشتی ، بینی های استخوانی، بینی‌های غضروفی و جهت رفع برآمدگی های بینی و دیگر مشکلات بینی صورت می پذیرد.
برای انجام جراحی بینی سن خاصی با محدودیت خاصی وجود ندارد اما معمولا جراحان و پزشکان توصیه می‌کنند که جراحی بینی پس از سن هجده سالگی باشد زیرا در این سن بینی شکل نهایی خود را گرفته است.

بارداری قبل یا پس از جراحی بینی

اشخاص مختلف با رنج سنی مختلف خواهان انجام جراحی بینی می باشند و منوط به خانم ها و یا آقایان نمی باشد تقریبا در کشور ما هم بانوان و هم آقایون به انجام جراحی زیبایی پرداخته، اما در میان آنها بانوان علاقمند و متقاضی بیشتری برای انجام جراحی بینی می باشند.
یکی از سوالاتی که مطرح می گردد این است، که آیا انجام جراحی بینی در قبل و بعد از بارداری تاثیر گذار است و قبل و یا بعد از بارداری کی می توان به انجام جراحی بینی اقدام نموده ، پزشکان و جراحان زیبایی بینی توصیه می کنند که بانوانی که به تازگی زایمان کرده اند و قصد انجام جراحی بینی را دارند به دلیل این که به تازگی زایمان کرده اند به مدت زمان دو ماه صبر کرده و پس از گذشت این مدت زمان اقدام به انجام جراحی بینی نموده .
بانوانی که قصد باردار شدن دارند و به تازگی جراحی بینی را انجام داده اند ،باید پس از انجام عمل جراحی بینی به مدت زمان شش ماه این کار را بتاخیر بیاندازند و بعد از گذشت این مدت زمان باردار شده .

بارداری قبل از جراحی بینی

جراحی بینی برای کسانی که قصد بارداری دارند بلامانع است ،اما باید دقت داشته باشید که بعد از بارداری تا حدود 6 ماه تا یک سال بعد نباید باردار شوید. عمل جراحی زیبایی در زنان باردار ممنوع بوده و مراجعه کنندگان به جراح بینی  قبل از تعیین وقت عمل باید تست بارداری بدهند، در نتیجه اگر فرد باردار باشد از انجام جراحی زیبایی بینی در وی جلوگیری خواهد شد .

همچنین افرادی که بعد از زایمان تصمیم به عمل جراحی دارند نیاز است تا حد اقل دوماه بعد از زایمان این اقدام را عملی نمایند.
همچنین تا 24 ساعت بعد از جراحی نیز شیردهی صورت نگیرد.

بارداری بعد از جراحی بینی

بسیاری از افراد تصمیم دارند تا بعد از جراحی بینی باردار شوند، بارداری بعد از جراحی بینی حدود 5 یا شش ماه بعد میسر خواهد بود. هرچند زودتر از این مدت نیز می توان باردار شد اما باید توجه داشت که بعد از عمل تورم و برآمدگی در بینی و اطراف بینی وجود دارد. حاملگی نیز باعث افزایش تورم در کل بدن به خصوص صورت می‌شود که بعد از حاملگی و چند هفته بعد از آن نیز تورم در کل بدن و صورت مشاهده می شود و باقی می‌ماند، در واقع بارداری می تواند تورمات ناشی از جراحی بینی را تشدید کند و فرم بینی را بهم بریزد.

 

جراحی بینی در دوران بارداری و شیردهی

با توجه به اینکه اغلب متقاضیان جراحی بینی را خانم های جوان تشکیل میدهند، سؤالات مختلفی در رابطه با حاملگی، شیردهی و جراحی بینی مطرح میشود. بهتر دیدم که به برخی سؤالات رایج در این زمینه پاسخ دهم.
۱- آیا جراحی بینی در زمان حاملگی مجاز است؟
خیر
۲- تا چه زمانی پس از جراحی بینی نباید باردار شد؟
بهتر است حاملگی را تا شش ماه پس از جراحی به تأخیر انداخت.
۳-  چه مدت بعد از زایمان میتوان جراحی بینی را انجام داد؟
البته توان و بنیه افراد متفاوت است ولی شش ماه و ترجیحٱ یک سال پس از آن میتوان بینی را عمل کرد.
۴- آیا مجازیم که در زمان شیردهی بینی را جراحی کنیم؟
خیر. جراحی بینی باید در زمانی که شیردهی پایان داده شده انجام گردد.
۵- آیا بینی جراحی شده در زمان حاملگی با مشکلات بیشتری مواجه است؟
در زمان حاملگی و بخصوص در سه ماهه دوم بدلیل تغییرات هورمونی اغلب خانمها دچار گرفتگی بینی و گاهی آبریزش بینی میشوند و ممکن است در برخی افراد تا چند ماه پس از زایمان هم ادامه یابد. اگر پس از جراحی بینی مشکلی از نظر تنفسی نداشته باشد در زمان بارداری فرقی با دیگر بینی ها ندارد ولی چنانچه بهددلایلی تنفس سخت باشد، مشکل در زمان حاملگی بدتر میشود.

مطالب مرتبط

جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

فهرست محتوا
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *