گلودرد چرکی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

گلودرد چرکی

گلودرد چرکی وجود ترشحاتی می باشد که سفید بوده که در  قسمت های لوزه های کامی ( لوزه‌هایی در سمت چپ و راست عقب گلو که اغلب به صورت توده‌های سفید رنگ دیده می‌شوند.)  می باشند ،مهم ترین عاملی که موجب ایجاد گلودرد چرکی می شود ، باکتری بنام استرپتوکوک می باشد که نیازمند درمان با آنتوبیوتیکی می باشد .
گلودرد استرپتوکوکی ، گلودردی می باشد که گلو و لوزه ها به وسیله باکتری که از نوع استرپتوکوک می باشد شخص را به این بیماری مبتلا می سازد .
این گلو درد قابل انتقال می باشد و شخص از طریق تماس نزدیک با شخص بیمار به این بیماری مبتلا می شود ، شخص برای اینکه مطمئن شود به این بیماری مبتلا شده است نیازمند به آزمایش کشت حلق می باشد، این آزمایش تعیین می کند شخص به بیماری مبتلا شده است یا خیر .
با استفاده از داروهایی نظیر آنتی بیوتیک ها می توان می توان باکتری ها را از بین برد ، معمولا این داروها برای این مصرف می شوند که از عوارضی نظیر تب رماتیسمی جلوگیری شود .

نشانه های گلودرد چرکی چیست ؟

• در ناحیه گلو سوزش و گلودرد داشته به خصوص در زمان میل نمودن غذا
  • وجود تب در بدن شخص
  • در ناحیه گردن تورم ایجاد شده و غدد لنفاوی دردناک می شود .
  • احساس کوفتگی و خستگی در بدن

توجه به این نکته الزامی می باشد که گرفتگی صدا و وجود آبریزش در بینی از علائم گلودرد چرکی نمی باشد و بیشتر مربوط به ویروس می باشند .

مدت زمان بیماری گلو درد چند روز می باشد ؟

پس از استفاده از آنتی بیوتیک علائم گلودرد 24 ساعت بعد کاهش می یابد ، بهتر است با ظهور علائم بیماری گلودرد آنتی بیوتیک ها مصرف شود تا درمان بیماری تا چندین هفته طول نکشد .

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم با تشکر مدیریت سایت دکتر شیرازی

متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت. عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، متخصص جراحی‌های زیبایی صورت، متخصص جراحی‌های گوش، حلق، بینی و سر و گردن، رتبه اول بورد گوش و حلق و بینی و سر و گردن ایران، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی گوش و قاعده جمجمه از استرالیا، عضو انجمن جراحان پلاستیک سر و صورت امریکا، اروپا و استرالیا، عضو هئیت مدیره انجمن راینو لوژی ایران، عضو هئیت مدیره انجمن جراحان گوش، حلق، بینی و سر و گردن ایران، دبیر کنگره‌های علمی و فوق تخصصی جراحان گوش و حلق و بینی و پلاستیک، دارنده مقالات علمی متعدد در نشریات معتبر جهان.

برچسب ها:

Call Now Buttonتماس با دکتر شیرازی