گرفتگی صدا

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

مشکل گرفتگی صدا

تغییراتی که موجب شده تا ساختمان یا عمل حنجره تغییر یابد باعث گرفتگی یا خشنونت صدا می شود .
بارزترین علت گرفتگی صدا مربوط به لارنژیت یا التهاب حنجره می باشد که التهاب حنجره به عوامل عفونی مرتبط می شود که عبارتند از :
سیگار کشیدن ،ویروس ها ، ، استفاده نامناسب ازبازگشت اسید معده به حلق
آلرژی ها که براثر استنشاق گاز های سمی بوده و یا استنشاق هوای آلوده و سرفه های شدید در بعضی موارد که ممکن است کمترین علت گرفتگی صدا باشد مربوط به سرطان است .
اگر گرفتگی صدا بیش از دو هفته طول بکشد، این نوع گرفتگی صدا مزمن بوده و بایدحتما به پزشک مراجعه نموده تا با انجام بررسی دقیق وکامل از حنجره علت گرفتگی صدا را جویا شد .

از انجام مکالمه های بی مورد و طولانی و هم چنین نیز از آوازخواندن با صدای بلند و پچ پچ صحبت کردن در مدت زمان گرفتگی صدا اجتناب نموده .
2- در زمان این گرفتگی باید در رژیم غذایی خود یکسری نکات را رعایت نموده و از غذاهای ترش مانند ترشیجات و نیز ادویه، فلفل،نوشابه،چای غلیظ ، لبنیات و همچنین از مصرف غذاهای چرب مخصوصا در هنگام شام اجتناب نموده و این غذاها بهتراست استفاده نشود .
همچنین مصرف آب را به حداقل هشت لیوان در روز تغییر دهید زیرا مصرف آب موجب شده که تارهای صوتی نرم شوند .
همچنین می توانید از آبلیمو رقیق شده استفاده کنید .
توصیه می شود حتما مصرف دارو های آنتی هیستامین و یا ضد اضطراب و ضد افسردگی بدون تجویز پزشک اجتناب نموده .
در مکان های که پر سرو صدا و آلوده و حاوی گرد و غبار می باشد دوری نموده .
از کشیدن سیگار و یا مصرف دخانیات و مصرف الکل اجتناب نموده .

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستم با تشکر مدیریت سایت دکتر شیرازی

متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت. عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، متخصص جراحی‌های زیبایی صورت، متخصص جراحی‌های گوش، حلق، بینی و سر و گردن، رتبه اول بورد گوش و حلق و بینی و سر و گردن ایران، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی گوش و قاعده جمجمه از استرالیا، عضو انجمن جراحان پلاستیک سر و صورت امریکا، اروپا و استرالیا، عضو هئیت مدیره انجمن راینو لوژی ایران، عضو هئیت مدیره انجمن جراحان گوش، حلق، بینی و سر و گردن ایران، دبیر کنگره‌های علمی و فوق تخصصی جراحان گوش و حلق و بینی و پلاستیک، دارنده مقالات علمی متعدد در نشریات معتبر جهان.

برچسب ها:

5 × پنج =