عمل بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی؛ راهنمای جامع جراحی بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی برای افرادی که از داشتن بینی گوشتی رنج می‌برند، راهکاری موثر برای تناسب بخشیدن به چهره است. این نوع جراحی در گذشته خیلی موثر نبوده و نتیجه دلخواهی را که بیماران می‌خواستند را برای آنان نداشته است. اما امروز با توجه به پیشرفت علم پزشکی و ابداع متدهای جدید، عمل بینی گوشتی زیر نظر بهترین جراحان نتیجه‌بخش بوده و توانسته رضایت بیماران دارای بینی گوشتی را بدست آورد.

03:00
truncate dir-rtl

فیلم واقعی عمل بینی گوشتی (فیلم از اتاق عمل)

عمل بینی گوشتی چیست؟

عمل بینی گوشتی یک روش جراحی است که برای اصلاح ظاهر بینی با نوک گوشتی و پهن استفاده می‌شود. در این عمل، جراح پلاستیک می‌تواند با ایجاد تغییرات در ساختار غضروفی و استخوانی بینی، نوک بینی را کوچکتر و متناسبتر کند.

همچنین در برخی موارد، برداشتن بخشی از بافت های اضافی در نوک بینی نیز ممکن است انجام شود. هدف اصلی این روش، ایجاد تعادل و هماهنگی در کل چهره با داشتن بینی متناسب است. نتیجه این عمل می‌تواند به طور قابل توجهی ظاهر فرد را بهبود بخشد و باعث افزایش اعتماد به نفس وی شود.

نمونه عمل بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی چگونه انجام می شود؟

قبل از هر چیز باید بدانید عمل بینی گوشتی که برای بینی با خصوصیات گوشتی انجام می‌شود، کمی سخت‌تر و چالش‌برانگیز تر از سایر انواع عمل بینی است. پیچیدگی “جراحی بینی گوشتی” به دلیل خصوصیات این نوع بینی است. بینی گوشتی به دلیل ضخامت بالای پوست و غضروف ضعیف ممکن است بعد از عمل به خوبی تغییرات اعمال شده جراح را نشان ندهد.

بگذارید اینگونه برایتان توضیح دهیم که بینی‌های گوشتی به دلیل داشتن پوست ضخیم، بعد از عمل، استخوان روی بینی را به خوبی نمایش نمی‌دهند. ضمن اینکه نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد غضروف ضعیف این نوع بینی‌ها است. بینی با غضروف ضعیف، خصوصا در نوک بینی، به خوبی فرم نگرفته و نمی‌تواند ظاهری همچون یکی بینی استخوانی را برای بیمار فراهم کند. 

اما نباید ناامید شوید. با توجه به اینکه اکثر ایرانیان بینی با فرم گوشتی دارند، مهارت جراحان ایرانی در عمل بینی گوشتی بسیار بالا رفته و بهترین جراح بینی با توجه به تجربیات بالایی که از انجام انواع این نوع عمل بدست آورده است، به خوبی می‌تواند فرم یک بینی گوشتی را نزدیک به یک بینی استخوانی درآورد. پس بنابر آنچه گفتیم لزوم جراحی بینی گوشتی توسط بهترین جراح بینی گوشتی در تهران برای شما که قصد انجام این جراحی را دارید به خوبی آشکار شده می‌شود.

بیشتر بخوانید: تفاوت بینی گوشتی و استخوانی

انواع روش عمل بینی گوشتی

انتخاب روش مناسب بر اساس شرایط فردی بیمار، میزان تغییرات مورد نیاز و تجربه جراح صورت میگیرد. جراح پلاستیک متخصص در این زمینه می‌تواند در انتخاب بهترین روش به بیمار کمک کند. در مورد انواع روش های عمل جراحی بینی گوشتی موارد زیر را می‌توان بیان کرد:

◀ عمل بینی گوشتی به روش باز

اگر عمل بینی گوشتی به روش باز انجام شود، جراح قادر است به تمام قسمت‌های مورد نظر اشراف کامل داشته و بتواند تمام تغییرات را روی بینی با دست بازتری انجام دهد. برای انواع بینی‌های گوشتی، مخصوصا آن‌هایی که نوک پهن دارند، بهتر است جراحی به منظور ایجاد اقداماتی بر روی غضروف، به صورت باز انجام شود.

استفاده از این روش باعث می‌شود جراح بتواند به ساختار و اسکلت بینی دسترسی بیشتری داشته باشد؛ ضمن اینکه در این متد عدم قرینگی سورخ‌های بینی به راحتی قابل اصلاح بوده و پیوند غضروف راحت‌تر قابل انجام است.

◀ عمل بینی گوشتی به روش بسته

جراحی بینی گوشتی به روش بسته به منظور عدم ایجاد هرگونه برش خارجی روی بینی بیمار انجام می‌شود. در این عمل جراح برش‌ها را در داخل بینی ایجاد می‌کند و با استفاده از ابزارهای مخصوص پوست بینی را در داخل بینی از استخوان جدا کرده تا بتواند ساختار بینی را اصلاح کند. استفاده از این روش به جراح امکان مشاهده کامل غضروف‌ها و استخوان بینی را نمی‌دهد؛ اما در عوض برای بیمار دوره نقاهت کوتاه‌تر و بهبودی راحت‌تری دارد.

00:51
truncate dir-rtl

2سه هفته بعد از عمل بینی گوشتی

ویژگی‌ های بهترین عمل بینی گوشتی چیست؟

زیباترین عمل بینی گوشتی ویژگی‌هایی دارد که با وجود آن‌ها می‌توان عمل برای بینی گوشتی را موفق، همراه با نتیجه قابل قبول برای بیمار دانست. این ویژگی‌ها می‌تواند موارد زیر را در برگیرد:

1. نتیجه طبیعی

نتیجه متناسب و هماهنگ با کلیات صورت یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه شود. اگر در شهر خود و یا در تهران عمل را انجام می‌دهید، باید بدانید یک جراح بینی خوب در تهران یا هر شهری با زیبایی‌شناسی چهره به خوبی آشنا بوده و فرم بینی را به گونه‌ای رقم می‌زند که زیبایی صورت بیمار بعد از عمل دوچندان شود. این هنر دستان پزشک است که می‌تواند در کنار علم پزشکی به خلاقیت منجر شود. بنابراین بهترین عمل بینی گوشتی خصوصیت نتیجه طبیعی را در خود خواهد داشت.

2. تنفس راحت بعد عمل 

عمل بینی گوشتی قبل از اهداف زیبایی‌شناسانه باید سلامتی بیمار بعد از عمل رادراولویت قرار دهد. بینی نقش مسیر  تنفسی در بدن انسان را دارد و به همین دلیل جراحی آن بسیار حساس به حساب می‌آید. اینکه بیمار بعد از جراحی با هیچ مشکلی در تنفس خود روبه‌رو نشود، مهم‌ترین فاکتوری است که بهترین جراحی بینی گوشتی آن را دارد.

تاثیر ضخامت پوست بر عمل بینی گوشتی

شاید برایتان قابل باور نباشد که ضخامت پوست بینی شما چه اندازه در نتیجه جراحی تاثیر مستقیم دارد. در جراحی برای بینی گوشتی جراح با برداشتن پوست اضافی و غضروف آن را کوچکتر کرده و با تکنیک‌های خود پوست را به گونه‌ای بر روی استخوان بینی می‌نشاند که بتوان نتایج تغییرات را بعد از عمل مشاهده کرد.

عمل جراحی بینی گوشتی

بنابراین هر چه پوست ضخیم‌تر باشد، جراح نیاز دارد تا مقدار بیشتری از آن، خصوصا در ناحیه نوک بینی، را بردارد. این یکی از دلایلی است که باعث می‌شود زخم‌های بیشتری که ناشی از برش‌های بیشتر است، بعد عمل قابل مشاهده باشد.

علاوه بر آنچه که توضیح داده شد جراحی بینی گوشتی با پوست ضخیم در میزان دوره نقاهت بیمار بعد عمل نیز موثر است و ممکن است مدت بهبود و بازیابی برای بیمار را بیشتر کند.

داوطلب ایده آل عمل جراحی بینی گوشتی

ممکن است هر بیماری کاندیدای عمل بینی گوشتی نباشد. برای اینکه مطمئن باشید شما  داوطلب خوبی برای این نوع عمل هستید، پیشنهاد می‌کنیم نکات کلیدی زیر را در نظر بگیرید. کاندیدای این عمل فردی است که شرایط زیر را دارا باشد:

  • داشتن بینی با خصوصیات گوشتی (تنها با تایید پزشک)
  • اطمینان از رضایت ظاهر بینی بعد عمل و قدرت پذیرش تغییرات بعد از آن
  • داشتن انتظارات منطقی از نتایج عمل
  • مسئول در رعایت مراقبت‌های بعد از عمل

نتیجه‌گیری

عمل بینی گوشتی یک روش جراحی موثر برای اصلاح ظاهر بینی گوشتی است. این روش عمل برای افرادی که دارای بینی گوشتی و پهن هستند، مناسب است. هدف اصلی این عمل، ایجاد تعادل و هماهنگی در کل چهره از طریق داشتن بینی متناسب است.

نتایج این عمل میتواند به طرز قابل توجهی ظاهر فرد را بهبود بخشیده و باعث افزایش اعتماد به نفس وی شود. با انتخاب جراح مجرب و پیروی از توصیه های بعد از عمل، بیماران معمولاً به نتایج رضایت بخشی دست می یابند.

سوالات متداول عمل بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی چند درصد تغییر می‌کند؟

پاسخ به این سوال و ارائه درصد تغییر بینی گوشتی بعد عمل به صورت قطعی، کار درستی نیست. با توجه به اینکه شدت ضخامت بینی و ضعف غضروف‌ها در هر فردی متفاوت است، میزان تغییرات متغیر خواهد بود. اما آنچه که باید بدانید امکان انجام این عمل و موفق‌تر بودن آن نسبت به گذشته است.

آیا جراحی بینی گوشتی خطرناک است؟

عمل بینی گوشتی هم مانند هر جراحی دیگری ممکن است عوارضی داشته باشد و خطراتی در طول جراحی متوجه بیمار باشد. همیشه برای به حداقل رساندن این خطرات پزشکان در مورد تاریخچه پزشکی سلامتی بیمار اطلاعات کاملی را از وی درخواست می‌کنند. بنابراین صرف گوشتی بودن بینی در این عمل نمی‌توان خطری را به صورت جداگانه مختص آن، در نظر گرفت.

عمل بینی گوشتی در چه سنی مناسب است؟

باید بدانید عمل در ناحیه بینی برای همه‌ی افراد تنها بعد از 16 سالگی برای خانم‌ها و بعد از 18 سالگی برای آقایان قابل انجام است. اما برای افرادی که بینی با خصوصیات گوشتی دارد عمل در سنین بالا به دلیل بزرگ شدن اجزای صورت، ضخیم شدن و افتادگی های پوست توصیه نمی‌شود، چرا که ممکن است نتیجه مورد انتظار را نگیرند.

آیا نتیجه جراحی بینی گوشتی خوب می‌شود؟

همانطور که در این مطلب اشاره شد نتیجه عمل بینی گوشتی در صورتی که توسط یک جراح ماهر انجام شود، نتیجه‌بخش خواهد بود.

مدت زمان فرم گیری بینی گوشتی بعد از عمل چقدر است؟

تمامی انواع عمل بینی با انواع تکنیک‌ها نیاز به گذشت زمان بعد جراحی، برای از بین رفتن ورم دارند. اما بینی گوشتی به دلیل پوست ضخیم‌تر ممکن است مدت زمان بیشتری برای کاهش التهابات نیاز داشته باشد. 

مطالب مرتبط

جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

فهرست محتوا
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *