عمل بینی شرقی

عمل بینی شرقی و نکات آن

عمل بینی شرقی با روش پیوند غضروفی یکی از تکنیک‌های دائمی برای اصلاح شکل بینی است و تغییرات چشم‌گیری روی بینی و چهره ایجاد می‌کند. ظاهر بینی افراد آسیای شرقی نوک پهن، ارتفاع کم و طول کوتاهی دارد و اینطور به نظر می‌رسد که رشد بینی به شکل کافی صورت نگرفته است.

این بینی‌ها که به ببینی آسیایی و یا شرقی معروف هستند برای جراحی نیاز به پیوند غضروف دارند. برای پیوند غضروف به این نوع بینی‌ها از بخش‌های مختلف بدن مانند گوش یا دنده یا حتی خود بینی استفاده می‌کنند. در برخی موارد نیز پزشک از گرافت‌ها برای پیوند غضروف کمک می‌گیرد.

عمل بینی شرقی چیست؟

منظور از عمل بینی شرقی چیست؟

عمل جراحی بینی شرقی یکی از انواع عمل بینی است که برای اصلاح ظاهر نامناسب بینی در افراد دارای ویژگی‌های نژادی و قومی خاص انجام می‌شود. این نوع عمل برای افرادی که بینی شرقی یا آسیایی دارند مانند افغان‌ها، چینی‌ها و ژاپنی‌ها مناسب است.

در این افراد دورسوم و پل بینی، ارتفاع کوتاه و کمی دارد و نوک بینی اندکی پهن است. در عمل بینی شرقی یا آسیایی برای ایجاد فرم بهتر در نوک بینی از غضروف‌های طبیعی بدن فرد استفاده می‌کنند و با افزایش ارتفاع پشت بینی، سایز و ارتفاع بینی‌های کوچک و کوتاه را به حد نرمال می‌رسانند. این عمل به صورت بیهوشی انجام می‌شود و بعد از ۲ تا ۴ هفته بهبود پیدا می‌کند.

مزایای عمل بینی شرقی

عمل جراحی بینی شرقی مزایای مختلفی دارد که برخی از آنها به شرح زیر است.

• این جراحی شکل و ظاهر بینی را بهبود می‌دهد و آن را با سایر اجزای صورت هماهنگ و متعادل می‌کند.

• با این جراحی می‌توان نوک بینی را مطابق با استانداردهای زیبایی و به شکلی طبیعی درآورد.

• با استفاده از این روش جراحی پهنای بینی کم شده و ارتفاع آن افزایش پیدا می‌کند.

• تغییرات چشمگیری که از عمل بینی شرقی ایجاد می‌شود به افزایش اعتماد به نفس افراد کمک می‌کنند.

• این روش جراحی نقاهت بسیار کمی دارد و تاثیر چشمگیری بر زیبایی و جذابیت هرچه بیشتر چهره افراد می‌گذارد.

جراحی بینی شرقی چگونه انجام می شود؟

در رابطه با نحوه جراحی عمل بینی شرقی باید بگوییم در این روش از پیوند غضروف گوش یا دنده فرد برای تقویت نوک بینی و پل آن استفاده می‌کنند. هدف از انجام این کار، افزایش ارتفاع و پروجکشن بینی، ایجاد تناسب با سایر اجزای صورت و کاهش پهنای بینی است.

جراحی بینی شرقی

در صورت لزوم، پزشک بخشی از استخوان‌های اضافی بینی را که باعث پهنای آن شده می‌تراشد و سپس با پیوند صحیح غضروف، فرم آن را اصلاح می‌کند. غضروف‌های طبیعی همواره به غضروف‌های مصنوعی ارجحیت دارند؛ چرا که غضروف‌های پیوندی از بدن خود فرد تا مادام العمر باقی می‌مانند. در گذشته برای انجام این جراحی از ایمپلنت‌های سیلیکونی استفاده می‌کردند که در برخی موارد سبب ایجاد عفونت می‌شدند.

همچنین ممکن است پزشک غضروف‌های اشعه دار را برای این جراحی استفاده کند. غضروف‌های اشعه دیده در واقع غضروف افراد مرده است که آنها را برمی‌دارند و ضدعفونی می‌کنند و می‌توان از آنها برای تقویت غضروف بینی افراد استفاده کرد که این غضروف‌ها نیز بعد از مدتی جذب می‌شوند و از بین می‌روند.

یکی از بهترین گزینه‌ها برای پیوند غضروفی، پیوند از بدن خود فرد است؛ چرا که بیشترین سازگاری را با بدن داشته و احتمال عوارض و عفونت در آن بسیار کم است.

عمل بینی شرقی برای چه کسانی مناسب است؟

برای اینکه متوجه شوید کاندید مناسبی برای عمل بینی شرقی هستید یا خیر، باید از بهترین جراح بینی مشاوره بگیرید. در جلسه مشاوره پزشک با بررسی جزئی و دقیق بینی شما، بررسی ساختار و فرم صورت، درک هدف شما از انجام این جراحی و… تشخیص می‌دهد که آیا این جراحی برای شما مناسب است یا خیر.

به طور کلی افرادی که شرایط زیر را دارند بهترین کاندید برای جراحی بینی شرقی محسوب می‌شوند.

• افرادی که بینی آنها از نیمرخ کم ارتفاع به نظر می‌رسد.

• افرادی که بینی آنها از ناحیه تمام رخ پهن به نظر می‌رسد.

• افرادی که بینی آنها کم ارتفاع است.

• افرادی که بخش نوک بینی آنها نیاز به تقویت دارد.

این نوع بینی در افراد ساکن آسیای شرقی، چین، کره و در افغان‌ها بسیار دیده می‌شود. به همین علت به نام‌ عمل بینی افغانستانی یا جراحی‌ بینی short nose شناخته می‌شود.

بینی‌های شرقی معمولا تیغه صافی دارند و نیاز به ترمیم تیغه ندارند. اما ارتفاع تیغه بینی در این روش تغییر پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: جراحی بینی استخوانی

عمل بینی شرقی برای چه کسانی مناسب نیست؟

عمل بینی شرقی اگرچه مزایای بسیاری دارد و تغییر و تحولات اساسی در چهره ایجاد می‌کند اما برخی از افراد، کاندید مناسبی برای این جراحی نیستند. به طور کلی عمل بینی شرقی برای کسانی که شرایط زیر را دارند به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

• افرادی که مبتلا به دیابت کنترل نشده هستند.

• افرادی که به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا هستند.

• افرادی که با مشکلات تنفسی و اختلالات تنفسی دست و پنجه نرم می‌کنند.

• افرادی که الکل یا سیگار مصرف می‌کنند.

• افرادی که اختلالات روحی و روانی دارند.

• افرادی که سن آنها کمتر از ۱۶ یا ۱۸ سال است.

• افرادی که وسواس زیادی به چهره خود دارند و حساسیت زیادی به خرج می‌دهند.

• افرادی که انتظارات غیر واقع بینانه‌ای از نتیجه عمل دارند.

• افرادی که پایبند به نکات مراقبتی نیستند و برای دستیابی به نتایج بعد از عمل تعجیل می‌کنند.

• افرادی که نه بر اساس تصمیم و نه به دلخواه خود، بلکه به دلیل اصرارهای اطرافیان و پیشنهاد آنها اقدام به جراحی می‌کنند.

نتیجه گیری

در این مقاله راجع به عمل بینی شرقی صحبت کردیم. این عمل برای اصلاح فرم و ساختار بینی افراد ساکن آسیای شرقی از جمله افغان‌ها، چینی‌ها و کره‌ای ها انجام می‌شود و شکل طبیعی و برجسته‌تری به بینی آنها می‌دهد.

به طور کلی افرادی که پل بینی آنها کم ارتفاع است و نوک بینی آنها پهن به نظر می‌رسد یا پهنای زیادی دارد، می‌توانند برای بهبود ظاهر بینی خود تحت این جراحی قرار بگیرند.

جراحی بینی شرقی مزایای متعددی دارد و به دلیل تغییرات چشمگیری که در ظاهر افراد ایجاد می‌کند، اعتماد به نفس آن‌ها را افزایش می‌دهد و در رضایت از چهره تاثیر بسزایی دارد.

مطالب مرتبط

جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

فهرست محتوا
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *