عمل بینی با بی حسی موضعی

عمل بینی با بی حسی موضعی چگونه انجام می‌شود؟

عمل بینی با بی حسی موضعی به گونه‌ای انجام می‌شود که طی آن بینی و ناحیه اطراف آن بی‌حس شده و بیمار در طول جراحی هوشیار است اما دردی را حس نمی‌کند و یا مقدار اندکی از درد را احساس می‌کند که قابل تحمل است.

استفاده از بی حسی موضعی برای جراحی بینی زمانی ترجیح داده می‌شود که نیازی به تغییرات زیاد در جراحی، همچون عمل تیپ پلاستی، نباشد. با این حال، برای عمل‌هایی که تغییرات گسترده‌تر نیاز دارند نیز قابل انجام است. تصمیم به استفاده ازبی‌حسی موضعی به جای بیهوشی عمومی به وسعت عمل، شرایط و ترجیح بیمار بستگی دارد. بیمارانی که نمی‌توانند بیهوشی را تجربه کنند، استفاده از بی‌حسی برای آن‌ها انتخاب مناسب‌تری است.

عمل بینی با بی حسی موضعی برای چه افرادی مناسب است؟

قبل از هر چیز بهتر است بدانید “عمل بینی با بی حسی موضعی” بر خلاف تصورات بسیاری از ما با تغییرات بسیاری روی بینی نیز قابل انجام است و انتخاب استفاده از آن باید زیر نظر بهترین جراح بینی در تهران باشد و تنها با نظر جراح می‎توان در مورد آن برای هر فرد نظر داد. 

این عمل برای افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و ممکن است با ریسک‌هایی در عمل مواجه باشند، مناسب است. 

همچنین افرادی که به مواد بیهوشی حساسیت دارند، استفاده از بی حسی، عمل را برای آن‌ها ممکن می‌کند. ضمنا

ضمنا افرادی که به هر دلیل ممکن است از بیهوشی بترسند، می‌توانند عمل بینی بدون بیهوشی را تجربه کنند.

انواع جراحی بینی  با بی حسی موضعی

بعضی از انواع عمل بینی که می‌توانند با بی‌حسی موضعی انجام شود شامل موارد زیر است:

جراحی پره‌های بینی بدون بیهوشی

انجام عمل بینی با بی حسی موضعی جهت کوچک کردن پره‌های بینی برای افرادی که بینی‌های پهن دارند و می‌خواهند به شکل زیباتری آن را تغییر دهند، مناسب است. این جراحی با تزریق بی‌حسی در ناحیه بینی و اطراف آن انجام می‌شود.

جراحی نوک بینی بدون بیهوشی

جراحی نوک بینی امکان انجام تغییرات در نوک بینی را با بی حسی موضعی فراهم می‌کند. تمامی تغییرات از داخل سوراخ‌های بینی انجام خواهد شد.

سوهان‌کشی بینی

روش سوهان کشی بر روی بینی، به صورت بدون بیهوشی و با بیحسی  قابل انجام است. در این روش، با سوهان کشیده شده غضروف یا استخوان اضافه روی بینی برطرف می‌شود.

نکات مهم جراحی بینی بدون بیهوشی

زمانی که شما به کلینیک مراجعه می‌کنید و با پزشک مشورت می‌کنید، ممکن است به دکتر متخصص بی‌هوشی در طول عمل ارجاع داده شوید. در این مرحله، شما باید اطلاعاتی از سوابق پزشکی و دارویی خود به پزشک ارائه دهید و روحیه خود را با او مطرح کنید. پزشک نیز با توجه به سوابق و روحیه شما، یکی از روش‌های بی‌حسی یا بی‌هوشی را برای شما توصیه می‌کند. 

اگر بیماری‌هایی مانند آسم، فشار خون یا دیابت دارید و یا داروهای خاصی مصرف می‌کنید، حتماً پزشک خود را در جریان قرار دهید. عدم رعایت این موارد می‌تواند به سلامتی شما آسیب بزند.

 همچنین به یاد داشته باشید که در صورت انتخاب روش بی‌حسی، باید در طول جراحی کاملاً بی‌حرکت و ثابت باشید تا پزشک بهترین نتیجه را بدست آورد.

مزایای عمل بینی بدون بیهوشی و با بی حسی موضعی

استفاده از بی حسی موضعی در عمل بینی نسبت به استفاده از بیهوشی، مزایای زیر را دارد:

  • بی حسی موضعی برای افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند از بیهوشی عمومی استفاده کنند، راه حل مناسبی است.
  • استفاده از این روش عوارض جانبی کمتری برای بیمار دارد.
  • در این روش تورم و کبودی بعد از عمل برای بیمار کمتر خواهد بود.
  • تجربه عمل بینی با بی حسی موضعی ممکن است زمان بازیابی بیمار را کوتاه‌تر کند.
مطالب مرتبط

جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

فهرست محتوا
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *