جراحی بینی عقابی آقایان از مقابل توسط دکتر شیرازی

درمان خروپف با جراحی بینی

درمان خروپف با جراحی بینی

در دستگاه تنفسی انسان، مجاری های هوایی در ناحیه پشت بینی و دهان وجود دارند، هنگامی که این مجاری مسدود می شوند فرد را دچار خروپف می کنند. گرفتگی  این راه های تنفسی علل مختلفی دارند که برخی از انها موقتی بوده و به راحتی برطرف می شوند و در مقابل مواردی وجود دارد که برای برطرف کردن مشکل خروپف  حتما باید به دکتر متخصص مراجعه شود.
در بیشتر موارد افرادی که از خروپف رنج می برند در اولین فرصت به درمان های خانگی روی می آوردند تا هر چه سریع تر از شر این سرو صدای آزار دهنده خلاص شوند اما غافل ازآن که اگر ساختار دستگاه تنفسی مشکل جدی داشته باشد با درمان های ساده ی خانگی قابل حل نیست و نیاز به راه حل جدی تری دارد.

درمان های ساده برای خروپف های مقطعی

شرط اولیه برای درمان همیشگی خروپف های خفیف داشتن یک زندگی سالم است.اگر شما یک فرد چاق هستید و از اضافه وزن رنج می برید، انسداد مجاری تنفسیتان یک امرعادی می باشد، سعی کنید وزنتان را کنترل کرده و کاهش دهید.
درست خوابیدن را تمرین کنید و سعی کنید تا حد امکان به پشت نخوابید، داشتن یه خواب شبانه کافی و به دور از استرس بخش عظیمی از مشکلات تنفسی موقتی شما را برطرف می کند.
گاهی اوقات عاملی که منجر به خروپف می شود آلرژی است، این مشکل نیز به راحتی قابل حل می باشد، کافیست بهداشت را رعایت کرده و هرگونه عامل آلرژی زا را از خود دور کنید و سعی کنید به پهلو بخوابید.
بالا رفتن سن، بارداری، مصرف الکل، سیگار کشیدن و حتی عوامل وراثتی نیز از دیگر دلایل خروپف هستند که اغلب با راهکارهای ساده و خانگی برطرف می شوند اما آنچه که موضوع خروپف را پیچیده می کند وجود مشکلات جدی در ساختار دستگاه تنفسی است و قطعا نیازمند درمان جدی تری است.

درمان خروپف را جدی بگیرید!

هرچه زودتر برای درمان خروپف خود اقدام کنید چرا که این مشکل علاوه بر صدای آزار دهنده برای اطرافیان، ممکن است نشانه ی یک مشکل جدی درون بدن شما باشد. به طور کلی تنگ شدن و انسداد مجاری تنفسی می‌تواند خطرات جدی و جبران ناپذیری مانند سکته مغزی، اختلالات روانی و رفتاری، افسردگی و بیش فعالی، حمله قلبی و بالا رفتن فشار خون به دنبال داشته باشد.
در مواردی که شخص  از طریق اصلاح شیوه ی زندگی و درمان های خانگی موفق به درمان خروپف نشود باید به پزشک مراجعه کند. در مرحله‌ی اول  پزشک  با بررسی های دقیق علت بیماری را جستجو می‌کند و بنا به تشخیص راه درمانی ارائه می دهد و حتی ممکن است برای کمک به باز نگه داشتن مجاری‌های تنفسی از ابزارهای خاصی مانند CPAP  بهره بگیرد ولی درنهایت می‌توان گفت استفاده از این وسایل خیلی راحت نیست.
گاهی اوقات لوزه  منجر به مسدود شدن راه های هوایی می شود که به طبع خروپف را به همراه دارد برای این مشکل اغلب جراحی لوزه از طرف دکتر متخصص توصیه می شود. داشتن پلیپ های کوچک و بزرگ  نیز علاوه بر این که  می تواند یکی از عامل های خروپف باشد ممکن است حس بویایی شما را نیز دچار اختلال کند و در موارد حادتر منجر به عفونت های شدید شود.
وقتی تیغه ی بینی انحراف داشته باشد به این صورت که  مسیر های تنفسی چپ و راست به درستی از هم جدا نشوند سوراخ های بینی تان مسدود شده و خروپف می کنید این انحراف حتی باعث خشکی دهان نیز می شود.

آیا خروپف با جراحی زیبایی بینی درمان می شود؟

افرادی که برای انجام عمل جراحی زیبایی بینی به پزشک مراجعه می کنند، دو نوع سوال درارتباط با خروپف برایشان پیش می آید، اینکه آیا جراحی زیبایی منجر به درمان خروپف می‌شود؟ و یا آیا ممکن است بعد از جراحی زیبایی بینی دچار مشکل خروپف شوند؟
در پاسخ به سوال اول باید گفت که با جراحی زیبایی ممکن است از میزان خروپف فرد کاسته شود اما دلیل درمان قطعی خروپف نیست. درست است که این جراحی در باز شدن راه های تنفسی موثر است و همین امر تنفس شما را بهتر می کند اما در واقع برای برطرف کردن دقیق مشکلات انسداد دستگاه تنفسی، به معاینه ی دقیق حلق و بینی توسط دکتر متخصص گوش و حلق و بینی نیاز است و در صورتی که کوتاه بودن فک تحتانی مشکل تنگ شدن راه تنفسی باشد لازم است که به  متخصص فک مراجع شود.
و اما در پاسخ به سوال دوم، ترس از انسداد مجاری تنفسی و خروپف بعد از عمل جراحی زیبایی در بین بسیاری از مراجعین وجود دارد اما این ترس زمانی به واقعیت تبدیل خواهد شد که پزشک شما در جراحی خطا کند و همه جوانب را در نظر نگیرد.

درمان خروپف یکی از مهترین نتایج مورد انتظار از جراح زیبایی بینی بعد از جراحی زیبایی بینی است. به همین دلیل توصیه می شود تا در امتخاب جراح بینی خود دقت نمایید.

جراح بینی خوب  باید حتما به این موضوع توجه کند که اگر بینی از یک حدی کوچکتر شود ممکن است شما بعد از عمل دچار عارضه ی خروپف شوید. در واقع یک جراح بینی خوب باید سعی کند در حین رفع عیوب ظاهری و داشتن ظرافت مشکلی برای ساختار داخلی ایجاد نکند.
یعنی باید تیغه ی بینی را دقیق بازسازی کند و شاخک های انتهای بینی را به درستی جمع کند در غیر این صورت یک سهل انگاری کوچک و بی توجهی پزشک، بیمار را بعد از عمل دچار مشکلات جدی از قبیل خروپف خواهد کرد.
درنهایت مشکلات تنفسی  و خروپف خود را می توانید به راحتی از روش جراحی  یا روش های غیر از جراحی برطرف کنید تا بدن خود را از تمام خطرات ناشی از انسداد راه های تنفسی نجات دهید اما به دنبال برطرف کردن مشکل خروپف از طریق عمل جراحی زیبایی نباشید. برای دریافت مشاوره، درمان دقیق و مطمئن می توانید به دکتر شیرازی، متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

فهرست محتوا
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *