جراحی بینی های چرب

جراحی بینی‌های چرب

جراحی بینی های چرب

چرا بینی چرب می شود؟
در پوست بینی غدد چربی وجود دارد و موجب شده که چربی یا سبوم را ترشح نمایند، بینی های که بزرگتر می باشند غدد چربی در آنها بیشتر می باشند و این علت موجب شده که بینی چرب شود از دیگر ویژگی های بینی های چربی می توان به جوش های سر سیاه اشاره کرد.
در بدن اشخاص غدد چربی بنام غدد سباسه وجود دارد که این غدد سیوم یا چربی را ترشح می‌نمایند غدد چربی در تمامی نواحی بدن وجود دارند جز نواحی کف پاها و دست ها، این غدد وظیفه دارند که از علاوه بر چرب نمودن پوست از پوست محافظت نمایند.
در صورتی که ترشح این غدد زیاد باشد سبب ایجاد شدن آکنه و جوش می‌شوند در نواحی از بدن تجمع این غدد درنواحی صورت و بینی بیشتر می باشد‌.
با رعایت موارد بالا میتوان به درمان بینی‌های چرب پرداخت :
1- توصیه می شود اشخاصی که دارای بینی های چرب می باشند صورت خود را 5 تا 8 بار در روز بشویند، زیرا آب به علت خاصیت اسید و قلیا بوده و در کم نمودن میزان چربی بینی کمک شایانی می کند.
2- به اشخاص توصیه می شود که پوست خود را تمیز نگه بدارند .
3- توصیه می شود که بانوان که پوست چرب داشته از مواد آرایشی چرب استفاده ننمایند زیرا موجب شده که چربی بینی تشدید یابد .

اشخاصی که بینی های چرب دارند زمانی که به جراحی بینی می پردازند باید چند نکته را رعایت کنند :
1- بینی این اشخاص پس از جراحی بینی نسبت به افراد عادی بیشتر چرب می شود بنابراین در پوست خود را در طول روز سه الی چهار مرتبه با استفاده از محلول های مخصوص تمیز نمایند .
2- بانوانی که بینی های چرب دارند باید از استفاده مواد آرایشی چرب اجتناب نمایند .
3- توصیه می شود اشخاص که دارای پوست بینی چرب می باشند برای جلوگیری از بروز جوش و آکنه از کرم مرطوب کننده مخصوص پوست های چرب استفاده نمایند.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم با تشکر مدیریت سایت دکتر شیرازی

مطالب مرتبط

جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

فهرست محتوا
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *