تیغه بینی چیست ؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

جراحی انحراف بینی

انحراف بینی، شرایطی است که تیغه بین بینی – استخوان و غضروف که حفره بینی بینی را به دو نصف تقسیم می کند، به طور قابل توجهی از مرکز آن کج شده و انحراف پیدا می کند و در نتیجه تنفس بینی را دشوار می سازد. در واقع، برآوردها نشان می دهد که 80 درصد از مردم، اغلب به طور ناشناخته، دچار نا انحراف در بینی خود هستند. شایان ذکر است که تنها عدم تعادل شدیدتر باعث مشکلات تنفسی مهمی می شود و نیاز به درمان دارد.

جراحی انحراف بینی

علل انحراف بینی

بعضی از مردم با انحراف بینی متولد می شوند. افراد دیگر پس از وارد شدن آسیب به بینی آن ها دچار این مشکل می شوند.

علائم انحراف بینی

شایع ترین علامت انحراف بینی، وجود تورم در یک قسمت بینی است . علاوه بر مشکل تنفسی. عفونت های سینوسی عود کننده یا مکرر نیز می تواند نشانه ای از انحراف بینی باشد. نشانه های دیگر عبارتند از:

• خونریزی بینی
  • درد صورت
  • ابریزش بینی
  • تنفس با صدای بلند و خروپف در طول خواب
  • انحراف بینی نیز ممکن است باعث آپنه خواب شود، وضعیتی جدی است که در آن فرد در طول خواب تنفس می کند.

درمان قطره ای انحراف بینی

گاهی اوقات علائم انحراف بینی را می توان با داروها از بین برد. اگر دارو به تنهایی از تسکین کافی برخوردار نیست، یک روش جراحی به نام سپتوپلاستی برای ترمیم بخش انحراف بینی و بهبود تنفس مورد نیاز است.

همچنین می توانید مقاله جراحی لوزه سوم را مطالع نمایید .

شکستگی انحراف بینی

در طی سپتوپلاستی ، یک جراح که از داخل بینی اقدام به عمل بینی می کند، برش کوچک در سپتوم ایجاد می کند و سپس استخوان یا غضروف اضافی را که لازم است حتی فضای تنفسی بینی ها را از بین ببرد، حذف می کند.

گاهی اوقات یک رینوپلاستی یا ” عمل بینی” با سپتوپلاستی ترکیب می شود تا ظاهر بینی را بهبود بخشد. این روش سپتورینوپلاستی نامیده می شود. سپتوپلاستی همچنین ممکن است با جراحی سینوس ترکیب شود.

جراحی برای بازسازی انحراف بینی معمولا تحت بیهوشی عمومی اقدام به جراحی می کند و بسته به مقدار کاری که انجام می شود حدود یک و نیم ساعت طول می کشد. شما باید قادر به رفتن به خانه حدود 3-4 ساعت پس از عمل جراحی خواهید بود.

اسپلینت داخلی یا مواد بسته بندی نرم ممکن است در بینی قرار بگیرد تا در هنگام بهبودی، سپتوم را تثبیت کند. اگر یک روش سپتوپلاستی تنها انجام شود، پس از جراحی نباید تورم یا کبودی کم باشد. با این حال، اگر سپتورینوپلاستی انجام شود، یک یا دو هفته از تورم و کبودی بعد از این عمل طبیعی است.

راه های ارتباطی با دکتر علی اصغر شیرازی، جراح بینی

شماره تماس : ۸۸۵۵۰۴۶۹

پیج اینستاگرام دکتر علی اصغر شیرازی

آدرس مطب : تهران، خ وزرا، کوچه یکم، پلاک ۱۴، واحد ۵

ریسک جراحی انحراف بینی

هیچ جراحی به طور کامل بدون ریسک نیست و همچنین دارای مزایای است. در صورت جراحی، توانایی نفس کشیدن بهتر است. سپتوپلاستی و سپتورینوپلاستی روش های رایج و ایمن هستند؛ عوارض جانبی نادر است. با این حال، قبل از تصمیم گیری در مورد درمان، با پزشک خود در مورد خطرات احتمالی جراحی صحبت کنید.

اگر چه نادر، خطرات سپتوپلاستی و یا سپتورینوپلاستی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• خون ریزی

بهتر است به یک متخصص گوش و حلق و بینی ماهر مراجعه کنید تا با تبحر کامل اقدام به جراحی انحراف بینی نماید تا عوارض کمتری ایجالد شود.

سایر مقالات
جراحی زیبایی بینی
عمل بینی
جراحی غدد بزاقی

متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت. عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، متخصص جراحی‌های زیبایی صورت، متخصص جراحی‌های گوش، حلق، بینی و سر و گردن، رتبه اول بورد گوش و حلق و بینی و سر و گردن ایران، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی گوش و قاعده جمجمه از استرالیا، عضو انجمن جراحان پلاستیک سر و صورت امریکا، اروپا و استرالیا، عضو هئیت مدیره انجمن راینو لوژی ایران، عضو هئیت مدیره انجمن جراحان گوش، حلق، بینی و سر و گردن ایران، دبیر کنگره‌های علمی و فوق تخصصی جراحان گوش و حلق و بینی و پلاستیک، دارنده مقالات علمی متعدد در نشریات معتبر جهان.

برچسب ها:

Call Now Buttonتماس با دکتر شیرازی