(۰۲۱) ۸۸۵۵۰۴۶۹ – ۸۸۵۵۳۳۹۶-۷
تهران ، خیابان وزرا، کوچه یکم، پلاک ۱۴ واحد ۵

بیماری مینیر چیست ؟

مینیر به اختلال ایجاد شده در گوش داخلی گفته می شود ، ایجاد شدن این بیماری با افزایش فشار مایع در داخل گوش داخلی به وجود می آیید ، رخ دادن این بیماری معمولا بیشتر در سنین ۲۰ تا ۶۰ سالگی می باشد .
همان طور که برای هر بیماری نشانه ها و علائمی وجود دارد برای بیماری مینیر نیز سه نشانه و علائم وجود دارد که شامل موارد زیر است :

• سرگیجه حمله ای که تحمل این سرگیجه بسیار غیر قابل تحمل است .
  • وزوز گوش
  • کم شدن شنوائی
  • احساس فشاردر ناحیه گلو

بیماری-مینیر

علت ایجاد شدن این بیماری

علت کامل و دقیقی برای این بیماری پیدا نشده است اما ایجاد شدن اختلال ژنتیکی از مهم ترین علت بروز این بیماری می باشد ، هم چنین اختلالات ژنتیکی موجب تشدید این بیماری می شود .
علت های تشدید بیماری :

• آلرژی
  • دیابت یا اختلالات متابولیکی
  • میگرن و یا اختلالات عروقی
  • عفونت های ویروسی
  • سفلیس گوش

توجه به این نکته الزامی است که بیماران مبتلا به این بیماردچار سردرگمی غیر عادی و اختلال در هوشیاری شوند .
تشخیص :
از بارزترین شکایتی که بیماران مبتلا به این بیماری دارند سرگیجه می باشد و ممکن است این سرگیجه از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد .
معمولا این سرگیجه ها با تهوع و استفراغ همراه می باشد ، هم چنین بیماران مبتلا به این بیماری از تعریق شدید و احساس عدم تعادل در چند روز شکایت دارند .

راه های درمان بیماری مینیر:

• رژیم غذایی
  • درمان به وسیله دارو
  • درمان جراحی

در درمان جراحی می توان به برطرف نمودن سرگیجه اقدام کرد که پس از عمل ممکن است وزوز گوش ، ناشنوایی و سنگینی گوش هم چنان برقرار باشد و از بین نرود .

• رژیم غذایی

شخص بیمار باید در رژیم خود موارد زیر را بگنجاند :

• غذاهای که دارای پروتئین می باشند نظیر گوشت و حبوبات
  • غذاهای که دارای پتاسیم می باشند .

در میان بیماران اشخاصی که از غذاهای پتاسیم دار در رژیم غذایی خود استفاده می نمایند به میزان ۷۵% نسبت به سایرین که از این رژیم غذایی استفاده نمی نمایند بهبودی سریع تر حاصل می شود .

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم با تشکر مدیریت سایت دکتر شیرازی

متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت. رتبه اول بورد گوش و حلق و بینی و سر و گردن ایران، رتبه اول بورد گوش و حلق و بینی و سر و گردن ایران، عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران

3 − دو =