سینوزیت-قارچی

سینوزیت قارچی

بیماری که به دلیل ورود قارچ به مجاری تنفسی به وجود می آید سینوزیت قارچی نام دارد. متاسفانه در محیط اطراف ما انواع قارچ ها وجود دارند و با ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن قارچ ها از راه بینی و دهان به بدن راه پیدا می کنند. قارچ ها و باکتری زمانی که به بدن وارد می شوند بهتر می توانند در جاهای تاریک و مرطوب به رشد و تکثیر ادامه دهند همین قارچ ها هستند که به مرور زمان به سینوزیت قارچی تبدیل می شوند.

سینوزیت قارچی مهاجم چیست ؟

این نوع از عفونت به نام عفونت قارچی مهاجم از خطرناک ترین عفونت های قارچی می باشند. در افرادی که به این نوع از عفونت مبتلا شده اند بیشتر مرگ و میر افراد مشاهده شده است. عفونت قارچی مهاجم بیشتر در افراد مبتلا به سرطان ویا دیابت دیده می شود.
اگر بخواهیم علائم و نشانه های این نوع از سینوزیت را بررسی می کنیم ،می توانیم موارد زیر را نام ببریم.
سینوزیت قارچی مهاجم با تضعیف سیستم ایمنی بدن می تواند به راحتی زمینه های ورود قارچ ها به بدن را ایجاد کنند  و با علائم زیر نمایان می شوند.

• احساس سوزش چشم
  • ایجاد دوبینی
  • دیده شدن ضایعات سیاه رنگ در سقف دهان و یا در داخل بینی
  • مقاومت کردن در برابر دارو درمانی
  • ایجاد بی حسی در صورت و گونه ها

تشخیص سینوزیت قارچی

در این بیماری تشخیص زود هنگام و به موقع این بیماری یک امر مهم می باشد. با تشخیص قطعی هر چه زودتر باید درمان برای این بیماران شروع شود. این بیماری با رادیوگرافی قابل تشخیص نیست و تنها می‌توان با آندوسکوپی سینوس نظری قطعی در این رابطه داد.

نشانه های سینوزیت قارچی

سینوزیت قارچی همانند دیگر بیماری ها از علائم خاصی بر خوردار نمی باشد. سینوزیت قارچی گاهی بر اثر ایجاد عفونت بعد از مدت زمان کوتاهی باکتریایی و قارچی می گردد.پزشک متخصص می تواند به راحتی این بیماری را تشخیص دهد .

راه های درمان سینوزیت قارچی

همانطور که تشخیص سینوزیت قارچی مشکل است درمان آن نیز کمی با مشکل مواجه می شود .برخی تصور می کنند که می توانند این بیماری را به کمک آنتی بیوتیک ها درمان کرد .متاسفانه تنها راه ممکن برای درمان سینوزیت قارچی جراحی آندوسکوپ می باشد و با مصرف هیچ کدام از داروها نمی توان به تنهایی برای درمان اقدام کرد .لازم به ذکر است که بیمار بعد از جراحی هم باید تحت نظر باشد ،زیرا این بیماری در مواردی بعد از جراحی دوباره دیده می شود .
برخی از خدمات دکتر شیرازی :

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم
با تشکر مدیریت سایت دکتر شیرازی