شکستگی بینی

شکستگی بینی یکی از شایع ترین شکستگی های انسان می باشد ، در برخی از موارد این شکستگی سبب آسیب روی پوست بینی می باشد علاوه برآن به استخوان بینی نیز ضربه وارد می شود .

معمولا شکستگی استخوان بینی در اثر ضربه ایجاد می شود و استخوان و پوست بینی را تحت شعاع قرار می دهد .
شکستگی بینی نه تنها در ظاهر بینی تاثیر گذار است بلکه تنفس را با مشکل روبرو می کند و کارکرد تنفسی را تحت شعاع قرار می دهد ، در کودکان به شکل ترکه ای شکستگی بینی رخ می دهد ، بنابراین در صورتی که مرکز بینی دچار شکستگی شود باید حتما درمان انجام شود و توجه ویژه ای به این امر شود .

شکستگی بینی
علائم شکستگی بینی

دکتر شیرازی جراح بینی بیان می کنند که بسته به ضدت ضربه علائم شکستگی بینی متفاوت است ، در ذیل برخی از علائم شکستگی بینی را بیان می کنیم :
کبودی پوست اطراف بینی
خونریزی از بینی
کبودی زیرچشم
کج شدن بینی
پهن شدن ریشه بینی
اختلال در تنفس
با انجام عکس رادیولوژی می توان شکستگی بینی را تشخیص داد .

درمان شکستگی بینی

برای درمان شکستگی بینی حتما باید تورم بینی کاهش یابد ، در بزرگسالان معمولانیاز به 7 روز می باشد ، اما در اطفال می توان زودتر این کار را انجام داد زیرا استخوان بینی در کودکان سریع تر جوش می یابد .
در صورتی که شکستگی بینی در بزرگسالان با انحراف بینی همراه باشد نیاز است که جراحی بینی انجام شود .
شکستگی بینی یکی از موارد مهمی است که اشخاص باید حتما برای درمان آن اقدام نمایند ، در صورتی که شکستگی بینی با اختلال تنفسی همراه باشد سریع تر باید درمان انجام شود .
دکتر شیرازی جراح بینی به بهترین و جدیدترین تکنیک های روز دنیا شکستگی بینی را درمان می کنند

برخی از خدمات دکتر شیرازی :

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی استخوانی