•  آیا پف پلک چشم ناشی از بیماری خاصی است؟

پف چشم در غالب موارد نشانه بیماری خاصی نیست ولی گاهی ممکن است بدلیل کم کاری تیرویید، اختلالات کلیه و کبد و یا آلرژی باشد. در غالب موارد بدلیل شل شدن لایه های نگهدارنده چربی در اطراف چشم و در نتیجه حرکت چربی به سمت بیرون بوده که به چشم حالت پف آلود میدهد. این مسئله توسط جراحی برژرف میگردد.

• آیا جای بخیه عمل باقی میماند؟

از سوالات رایج در عمل زیبایی پلک که پرسیده میشود بدلیل ظرافت و خونرسانی خوب پوست پلک، خوشبختانه جای بخیه های جراحی پلک بندرت قابل مشاهده است. بخصوص در پلک بالا که زمان باز بودن چشم اصلا دیده نمیشود.

محل برش و بخیه در پلک پایین باید بسیار به دقت طراحی و انجام شود تا رؤیت آن به حداقل برسد. خوشبختانه در سنین بالاتر بدلیل تغییرات پوست محل بخیه به خوبی محو میشود.

•  چه شرایطی را بعد از عمل زیبایی پلک باید رعایت کرد؟

بهتر است تا یک ماه از فعالیت های سنگین از جمله ورزش اجتناب گردد.

• دوره درمان تا بهبودی کامل؟

بخیه ها در روز پنجم بعد از عمل برداشته شده و شخص فعالیت معمول خود را باز میابد.

• کوفتگی و تورم چقدر زمان میبرد؟

ورم و کبودی در افراد مختلف و پوستهای گوناگون متفاوت است ولی ورم و کبودی بطور معمول تا دو هفته التیام میابد ولی گاهی کبودی مختصر بخصوص در پلک پایین و در افراد با پوست سفید و نازک تا دو ماه هم دیده شده است.

• جراحی چقدر زمان میبرد؟

زمان جراحی افتادگی پلک برای دو پلک بالا یک ساعت و دو پلک پایین هم یک ساعت و در مجموع دو ساعت است.

• آیا عمل پلک موجب تغییر حالت چشم هم میشود؟

جراحی پلک مستقیما تأثیری بر خود چشم ندارد ولی بطور غیر مستقیم بر ظاهر چشم اثر میگذارد. مثلٱ پلک افتاده چشم را کوچکتر نشان میدهد که پس از جراحی چشم درشت تر بنظر میاید.

• آیا این عمل دردناک است؟

بعد از این عمل معمولا دردی وجود ندارد مگر بطور مختصر ولی اگر بخصوص در چند ساعت اول بعد از عمل درد شدید احساس شد باید فورا پزشک را در جریان گذاشت.

جراحی پلک